GAMZE ESKİKÖY- İzmir Körfezi’nde ardı ardına yaşanan balık ölümleri, yalnızca ekosistemi değil, yerel balıkçıları da zor durumda bıraktı. Yerel esnaf hem geçim kaynaklarının tehlikeye girmesi hem de müşterilerin deniz ürünlerine karşı duyduğu güvensizlik nedeniyle maddi ve manevi büyük kayıplar yaşadığını belirtti. Balıkçı Mustafa, "Maddi manevi çok etkilendik. Körfez balığı tezgahımıza bile uğramaz ama insanlar korkuyor," diyerek yaşadıkları sıkıntıyı dile getirdi.

"Müşteriler kapımızın önünden bile geçmiyor"

Balık ölümleri nedeniyle, müşteri kaybında büyük sıkıntı yaşadığını belirten Balıkçı Mustafa, "Maddi manevi çok etkilendik bu bir gerçek. Sadece maddi yönden değil, ruhsal olarak da yıprandık.Balık ölümleri nedeniyle gelirlerimiz ciddi oranda düştü, müşteri kaybı yaşıyoruz, sağlık endişeleri yüzünden deniz ürünlerine olan güven azaldı. Bu belirsizlikler ve sürekli artan zorluklar, hem ekonomik hem de psikolojik olarak bizi zor durumda bırakıyor. Daha önceden gelen müşteriler, şuan kapımızın önünden bile geçmiyor. Sadece deniz değil, biz de kazanmak için can çekişiyoruz. Millet kokuya dayanamıyor, bu kokuda yemek yemeye nasıl dayansın’’ dedi.

"Körfez balığının tezgahımızda ne işi var"

Sosyal medyada yayınlanan, ölü balıkları toplayıp satılması ile ilgili iddialara cevap veren Balıkçı Mustafa şu sözlere yer verdi: “Emekliyim, ekmek teknem bura. İnsanlar hangi balığı yiyip yemeyeceğine güvenmiyor. Gelen insanlar bilmediği için tepkili. Sosyal medyada yayınlanan videolardan etkilenip, tezgahımızda olan balıkları körfezde ölen balıklar zannediyor. Bizim tezgahımızda körfez balığının ne işi var yanından bile geçmez” diye konuştu.

"Levrek çupra yemeyin"

Yerel esnaf, halka uyarılarda bulunarak levrek ve çupra yememesi gerektiğini belirtti. “Eğer halkımız tereddüt ediyorsa, körfez de yaşamayan balıkları alabilirsiniz. Bizim körfezimizde palamut yok. Tereddüt ediyorsanız, levrek, dil balığı, çupra yemeyin. Bunların hepsi körfeze giren balıklar” şeklinde konuştu.

"Ciğerlerimiz yandı"

Olaylara şahit olan vatandaş, kokunun gün geçtikçe çoğaldığını ve yetkilileri aradığında ‘Bu koku için aramayın’ yanıt aldıklarını belirterek tepkilerini şu sözlerle anlattı. Bırakın balık yemeyi, günlük rutinimizden bile mahrum kalıyoruz. Bıktık artık. Her gün daha beter bir kokuya uyanıyoruz. Dün doğal gaz kaçağı sandık, tedirgin olduk. 187'yi aradık, çürük sarımsak kokusuna benzer bir koku var dedik. Bize dönüş yaptılar ve bu koku için aramayın, zaten Bayraklı'da da yaşanan bir olay, kaçakla alakası yok dediler. Bugün Bayraklı sahilinden gelen koku, İzmir Bornova Pınarbaşı dağın başında oturuyoruz, burada bile o koku var düşünebiliyor musunuz? Giderlerden hep ölü balık kokusu geliyor. Cam açamıyoruz,  ciğerlerimiz yandı, oksijensiz kaldık.