Manisa Büyükşehir Belediyesi, kentin 17 ilçesindeki kadınların sosyal hayata katılımını artırmak ve Manisa'nın tarihi ile doğal güzelliklerini daha yakından tanımalarını sağlamak amacıyla "Adım Adım Manisa" projesini başlattı. Proje kapsamında düzenlenen ücretsiz kültür turlarının ilki, Demirci ilçesinden gelen 77 kişilik kadın grubunun Manisa'ya gelmesiyle başladı.

Demirci’den gelen 77 kişilik grup, Manisa Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanı Meliha Çavuşoğlu Kılınçlar ve Büyükşehir Belediyesi görevlileri tarafından Hanımlar Aile Çay Bahçesi'nde karşılandı. Burada yapılan kahvaltı sonrasında, grup Tıp Tarihi Müzesi ve Uluslararası Mesir Macunu Festivali’ne ev sahipliği yapan Hafsa Sultan Camii’ni ziyaret etti. Grup, Sultan Camii ve Tıp Tarihi Müzesi'nin tarihî önemi hakkında bilgilendirildi.

Ege Bölgesi'ndeki tek esere ziyaretEge Bölgesi'ndeki tek esere ziyaret

Gezi, Mimar Sinan'ın Ege Bölgesi'ndeki tek eseri olan Muradiye Camii ziyareti ile devam etti. Ardından, Manisa'nın muhteşem manzarasını sunan Mevlevihane ve çeşitli eserlerin maketlerinin bulunduğu Şehzadelerpark ziyaret edildi. Öğle yemeği için MASKİ Genel Müdürlüğü yemekhanesine geçildi. Öğle yemeğinin ardından, Süreyya Tabiat Parkı’nda müzik eşliğinde bir mola verildi. Demirci'den gelen grup, Osmanlı Müzesi’ni ziyaret ederek müzede bulunan eserleri inceledi. Gezi, Manisa Büyükşehir Belediyesi'nin hizmet verdiği Çanakkale Müzesi ve Atatürk Sergi Salonu ziyaretleri ile sona erdi.

Yaklaşık 4 saat süren yolculuğun ardından Demirci'den gelen kadınlar, Manisa'nın tarihi ve doğal güzelliklerini keşfetmenin ardından geziye dair düşüncelerini paylaştı.

"Kadınlarımız çok memnun kaldı""Kadınlarımız çok memnun kaldı"

Manisa Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen Kültür turuna katılan CHP Demirci İlçe Kadın Kolları Başkanı Aysun Narfidan, “Demirci ilçemiz Manisa’nın merkeze en uzak ilçesi. Bu yüzden biraz uzun bir yoldan geldik ama çok rahattık. Manisa Büyükşehir Belediye Başkanımız Ferdi Zeyrek’in bize gönderdiği araçlarla güzel bir yolculuk yaptık. Burada birçok yer gezdik. Muradiye Camiisi ve mesir macununun dağıtımının yapıldığı Sultan Camii ile başladık. Çok güzeldi bizim için, kadınlarımız çok memnun kaldı. Umarım bunun devamı gelir. Ferdi Başkanımızdan da devamını istiyoruz. Çünkü kadınlarımızın birçoğu gelemedi. Onlar için böyle bir talebimiz oldu. Biz çok mutluyuz, çok sevindik. Cumhuriyet dönemini de bize en güzel şekilde yaşatan Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve atalarımız sayesinde bugünlere geldik. Bizler için güzel bir geziydi. Bunları yaşatmak da yine bizlerin ellerinde. Umarım buradaki kadınlarımız da anlatılanları çocuklarına ve torunlarına aktaracaktır” dedi.

"Ferdi Başkanımızdan çok memnunuz""Ferdi Başkanımızdan çok memnunuz"

Demirci ilçe merkezinde yaşadığını söyleyen Ayşegül Kocabaş, geziyle ilgili düşüncelerini şu sözlerle paylaştı: “Manisa Büyükşehir Belediye Başkanımız Ferdi Zeyrek’in öncülüğünde düzenlenen bu geziye bizler de katıldık. Öncelikle çok teşekkür ederiz. Zaten 1 Nisan’dan beri Ferdi Başkanımızın geniş vizyonu, eğitimi, duruşu ve güler yüzünden çok memnunuz. Böyle geziler özellikle kırsal mahallelerde yaşayan kadınlarımız için çok güzel oluyor. Hep çalışıyorlar. Bütün yazı çalışarak geçiriyorlar. Bu gezi onlar için de enerji oldu. Onlara pozitif katkısı oldu. Devamını da diliyoruz. İnşallah bir dahaki gezilerde de görüşürüz.”

“Daha bugüne kadar böyle bir şey görmedim”“Daha bugüne kadar böyle bir şey görmedim”

Kültür turundan memnun kaldığını ifade eden Neşe Kanatsız, şunları söyledi: “Geziden çok çok memnun kaldık. 59 yaşındayım. Daha bugüne kadar böyle bir şey görmedim. Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Ferdi Zeyrek’e de çok teşekkür ediyorum”

‘Adım Adım Manisa’ projesi kapsamında Manisa Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen geziye katılan Hülya Korkmaz, geziye katıldığı için çok mutlu olduğunu kaydetti. Korkmaz, “Çok mutlu olduk. Kimse bizleri buraya getirip de hayatta gezdirmez. Çok memnun olduk. Anlatamam. Sevinçten ağladık. Çok teşekkür ediyoruz” dedi.

Emine Özdemir düzenlenen geziden çok memnun kaldığını belirtti. Özdemir, “Parklarımız çok güzel, müzelerimiz çok güzel. Hepsini çok beğendik. Çok güzel, çok hoşumuza gitti. Geziyi düzenleyenlere teşekkür ederiz. Çok memnun kaldık. Yolculuğumuz da gayet güzeldi” diye konuştu.