SON MÜHÜR - BALAMİR YILDIZ/ İzmir, bu özel serginin beşinci durağı olarak “Beş-Yedi-Beş” sergisine ev sahipliği yapacak. Sergi, ilk olarak İstanbul’da (Mart 2024) ardından Japonya ile Türkiye arasındaki diplomatik ilişkilerin yüzüncü yıldönümü kapsamında Tokyo’da (Mayıs 2024) sanatseverlerle buluştu.

Serginin üçüncü durağı ise kültürel mirasıyla ön planda olan Mardin (Kasım 2024) oldu. Dördüncü durağı yine Japonya ile Türkiye arasındaki diplomatik ilişkilerin yüzüncü yıldönümü kapsamında Japon Kültür Evi’nde (Aralık 2024) Türk ve Japon sanatseverlerin yoğun ilgisiyle gerçekleşti.

Projenin çıkış noktasıHaiku sergisi

Fotoğraf ve Haiku Proje Grubu proje danışmanı Tolga Büyükada ile birlikte proje grubu üyeleri, sanatın iki farklı disiplinini birleştirerek özgün bir yaratım süreci ortaya koydu. 

Grup üyeleri, ya bir haikudan esinlenerek fotoğraf çekerek ya da çekilen bir fotoğrafa uygun bir haiku kaleme aldı. 

Bu özgün üretim süreci sonrasında, edebiyat ve görsel sanatların mükemmel birleşimi olan “Beş-Yedi-Beş” fotoğrafları ortaya çıktı. 

Birbirinden eşsiz haikuların ve siyah beyaz fotoğrafların yer aldığı koleksiyon, izleyenlere duygusal anlar sunarken aynı zamanda görsel ve edebi sanatı bir bütün halinde yaşatıcak. 

Her karede siyah beyazın büyüleyici kontrastı ve her dizede doğanın ve insan ruhunun sessiz çığlığı hissedilecek ve izleyiciye zamanın akışını unutturan bu koleksiyon, sadece gözlere değil, kalplere de hitap eden bir sanat şöleni sunacak.

İFSAK Fotoğraf ve Haiku Proje Grubu, bu sergiyle sanatın evrensel dilini İzmir’de bir kez daha vurgulamayı planlıyor. 
Serginin bu eşsiz yolculuğunda Proje Danışmanı Tolga Büyükada ve küratörü Haluk Çobanoğlu, yolun sonunun olmadığını, fotoğrafın ve haikunun bıraktığı izlerin sevenleri istedikçe devam edeceğini belirtti.

Muhabir: BALAMİR YILDIZ