SON MÜHÜR - AYŞEGÜL KOÇ/ İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu, hızla gelişen oyun sektörüne yönelik liseli gençlerin ilgisini artırmak amacıyla ‘Gameathon 4.0’ etkinliğini düzenledi. 

İzmir’deki liselerde eğitim gören 72 öğrenci, 24 saat boyunca en iyi oyunu tasarlamak için yoğun bir çalışma gerçekleştirdi. 

Zamanın önemini vurgulamak amacıyla ‘Bir Saniye Daha’ temasıyla organize edilen etkinlikte, 17 farklı oyun geliştirildi. 

Macera, strateji, spor ve aksiyon gibi farklı konularda oyunlar tasarlayan gençler, etkinlik sonunda düzenlenen yarışmada birincilik için kıyasıya mücadele ettiGeliştirilen projeler, oyun sektöründe çalışan jüri üyeleri tarafından büyük beğeni topladı.

Gençler tecrübe edindiYusuf Hakan Abacıoğlu

İEÜ Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Öğretim Görevlileri Dr. Hüseyin Tokat, Burak Evrentuğ ve Turgay Zülam’ın koordinasyonunda başarıyla gerçekleştirilen Gameathon 4.0 etkinliğinin sponsoru ise teknoloji firması Bilicra oldu. 

Etkinlik, İEÜ Konferans Salonu’nu tamamen dolduran gençlerin oyun sektörünü tanıma fırsatı bulduğu, kariyer rotalarını belirlemek adına değerli tecrübeler edindiği ortam sundu.

İEÜ Rektörü Prof. Dr. Yusuf Hakan Abacıoğlu da etkinliği ziyaret ederek hem projeleri inceledi hem de öğrencilerle sohbet etti. İEÜ Bilgisayar Programcılığı öğrencileri ise, liseli gençlere mentorluk yaparak oyun geliştirme sürecinde rehberlik sağladı.

İlk 3’e ödül verildiGameathon

Geliştirilen tüm oyunlar, etkinlik sonunda jüri tarafından değerlendirildi. Oyun takımlarından Expendables, birinciliğe ulaşarak 30 bin TL’lik ödülün sahibi oldu. 

Steel Ball Run ikinci olarak 15 bin TL’lik ödülü kazanırken, üçüncülüğü elde eden Kosh90 takımı ise 10 bin TL ile ödüllendirildi.

“Oyun sektörü hakkında bilgi sahibi olmalarını da istedik”İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu

İEÜ Bilgisayar Programcılığı Programı Öğretim Görevlisi Turgay Zülam, Gameathon etkinliğini önümüzdeki yıllarda da sürdüreceklerini belirterek, “Üniversitemize konuk olan öğrencilerimiz, 24 saat boyunca farklı oyun yazılımları kullanarak yaratıcı projeler geliştirdi.

Oyun projelerini tamamlamak için oldukça yoğun bir şekilde gece geç saatlere kadar çalıştılar. Heyecan ve coşku dolu bir süreci tamamladık. 

Bizim amacımız, oyun sektörü ile öğrencileri tanıştırarak gençlerimizin 21’inci yüzyıl problem çözme becerilerini geliştirmelerine katkı sağlamaktı. 

Bunlara ek olarak, öğrencilerin oyun sektörü hakkında bilgi sahibi olmalarını da istedik. Liseli gençler, hem üniversite ortamını gördü hem de sektör temsilcileriyle birebir konuşma imkanı buldu. Gameathon’un düzenlenmesinde emeği olan herkese teşekkür ediyoruz” dedi.

Muhabir: AYŞEGÜL KOÇ